دستگاه بخور

دستگاه بخور  تامین کننده رطوبت ، میزان بخار آب موجود در هوا می باشد ، زمانی که صحبت از هوای خشک می شود، منظور این است که رطوبت یا بخار آب موجود در هوا کم شده است. رطوبت ایده آل برای خانه از 30% تا 50% می باشد. رطوبت خارج از این محدوده میتواند زیان آور باشد. خصوصا برای کودکان، سالمندان و بیماران.

برای تنظیم رطوبت منزل بهترین راه استفاده از دستگاه بخور می باشد

دستگاه بخور

بخور سرد یا بخور گرم ؟؟

بخور سرد و بخور گرم دستگاهی است الزامی که امروزه در هر خانه باید مورد استفاده قرار گیرد . با توجه به آلوده بودن هوای شهر و وجود دی اکسید کربن زیاد در هوا این دستگاه کمک زیادی در تنفس به افراد می کند. بخور سرد مورد استفاده ترین دستگاه برای افرادی که بیمار هستند می باشد و می تواند در چهار فصل مورد استفاده قرارد گیرد.بخور گرم بیشتر در فصل سرما بخاطر وجود هوای خشک و سرد برای مرطوب کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده دستگاه بخور گرم

دستگاههای بخور گرم مناسب گرفتگی بینی، عفونت دستگاه تنفسی، سرفه های خشک و کاهش درد موثر و مفید هستند و بیشتر در هوای سرد پاییز و زمستان استفاده میشوند. همچنین میتوان در این دستگاهها از مواد ضد عفونی کننده مجاز گیاهی و یا خوشبو کننده های مجاز مانند اسطوخودوس ، آویشن  و … استفاده کرد. به خاطر وجود آب و بخار داغ باید به هنگام استفاده مراقب کودکان خود باشید.

بخور سرد

بخورهای سرد نسل جدیدی از بخورها هستند که سبب میشوند بخار بیشتری وارد مجاری تنفسی گردد.قابل ذکر است که دستگاه بخور سرد، بخاری هم دما با اتاق را در محیط پخش می کند.دستگاه بخور سرد برای محیط های بزرگ نیز مناسب است. این دستگاه بخور می تواند تمام فضای خانه را مرطوب کند. علاوه بر این، چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارد. همچنین در خانه هایی که کودک حضور دارد، دستگاه بخور سرد ایمن تر و مناسب تر  است.هوای سرد و خشک احتمال بروز یک سری از بیماری ها را معمولا افزایش می دهد. حتی در مناطقی که مرطوب و شرجی هستند نیز استفاده از دستگاه های گرمایشی مخصوصا شومینه  موجب خشکی هوا می شود.

استفاده از دستگاه بخور سرد مزایای زیر را برای سلامتی ما به همراه دارد:

  1. به جلوگیری از شیوع ویروس های موجود در هوا کمک می کند.
  2. در هنگام خواب موجب کاهش خر و پف می شود .
  3. بخور سرد مانع خشک شدن پوست می شود .
  4. به کاهش علائم آلرژی در افراد کمک می کند.
  5. با رطوبت حاصل از دستگاه از آسیب به لوازم چوبی منزل جلوگیری می شود.

مزایای دستگاه بخور سرد

به طور یقین خرید دستگاه بخور گامی موثر در ایجاد فضایی شاد و پویا در خانه و یا محل کار است. استفاده از دستگاه بخور می تواند باعث  افزایش بهتر تنفس، کاهش علائم آسم و بیماری های تنفسی، کاهش سرماخوردگی و یا خشکی چشم و خشکی پوست و دیگر مشکلات شود.

معایب دستگاه بخور سرد

آب سرد محل مناسبی برای تکثیر قارچ ها و باکتری هاست. لذا توصیه می شود مخزن دستگاه هر روز با آب و صابون شسته شود. در ضمن مواد معدنی موجود در آب نیز به صورت گرد و غبار در هوا پراکنده می شود و به همین دلیل بهتر است مخزن بخور، با آب مقطر پر شود.

خرابی دستگاه بخور

خرابی این دستگاه ها معمولا عدم بخاردهی آن می باشد.
اگر به این مشکل برخوردید مقدار کمی جرم گیر سرد داخل حوضچه دستگاه ریخته شود و با مسواک، خیلی نرم روی پولکی (پیزو) و اطراف آن را تمیز کنید و جرم گیر را خالی کنید و دستگاه را روشن کنید. درصورت عدم بخاردهی توسط تکنسین این مورد باید رفع شود. دیگر خرابی دستگاه باید توسط تعمیرکار دستگاه بخور بررسی شود.

تعمیر برندهای دستگاه بخور

برای انتخاب دستگاه بخور بهتر است بدانیم کدام برند کمترین خرابی ها را دارد. نگران نباشید سیستم دستگاه بخور پیچیدگی زیادی ندارد و ایراد ها ممکن است بر اثر عدم استفاده صحیح به وجود بیایند. برای حفظ سلامت در استفاده از دستگاه بخور بهتر است،آب دستگاه را هر روز عوض کنید و فیلتر ها را هر دوماه یک بار تعویض کنید.برای جلوگیری از رشد باکتری یا قارچ ها این مورد را رعایت کنید.

بخور سرد و گرم زیکلاس

بخور سرد و گرم امپریال

بخور سرد و گرم های تک

بخور سرد و گرم سایلن

بخور سرد و گرم بیوور

بخور سرد و گرم فلر

بخور سرد و گرم فیلیپس

بخور سرد و گرم ام سیگ

بخور سرد و گرم فرش لایف

تعمیرگاه دستگاه بخور گرم و سرد در شرق تهران با سرویس رفت و برگشت برای مناطق رسالت، فرجام، سراج، نارمک، تهرانپارس، افسریه، ازگل، پاسداران، نوبنیاد ارائه میشود.

خدمات تعمیرات لوازم برقی آشپزخانه و منزل در کیان سرویس مرجع تخصصی تعمیرات با خدمات زیر انجام می شود :

– گارانتی اصالت قطعات
استفاده از قطعات با کیفیت
– گارانتی تعمیرات
60 روز ضمانت تعمیر
– سرعت در خدمات
انجام خدمات تعمیر و سرویس در کمترین زمان
– متخصصان با تجربه
سالها خدمت و تجربه صادقانه
– قیمت مناسب
تعرفه خدمات تعمیر مناسب
– پیک رایگان
مخصوص شرق تهران و یک طرفه رایگان برای دیگر مناطق تهران

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *