راهنمای خرید بخاری

باشروع فصل سرما همه ی ما به فکر گرم کردن خانه ی خود و در صورت نیاز به فکر خرید یک بخاری خوب می افتیم. اگر به دنبال خرید یک بخاری متناسب با فضا و محل زندگی تان هستید ما را دنبال کنید.

عناصر پایه ای بخاری

1-بخاری های تخته ای برقی : این دسته بخاری ها دارای یک سیم پیچی مقاومتی هستند که در فضای بزرگتر با حرارت بیشتر کار میکنند و قابل اتصال به یک ترموستات دیواری نیز هستند.

2-بخاری های برقی: این دسته از بخاری ها جعبه های کوچکی هستند که به دیوار نصب میشوند و از یک فن داخلی برای جریان هوای گرم شده در اتاق استفاده میکنند که باعث گرم شدن سریع هوای اتاق میشود.

3-شومینه های برقی :این شومینه ها با داشتن کوره ولبه یک شومینه ی چوب ساز را شبیه سازی کرده اند و گرمای الکتریکی تولید میکنند. برای داشتن این شومینه ها نیازی به آجر و ملات ندارید.

4-بخاری ها ی چوبی : این دسته از بخاری ها با سوزاندن چوب های 18 تا 22 اینچ گرما تولید میکنند. در برخی از این بخاری ها برای تولید گرمای بیشتر از گلوله های چوب سخت استفاده میشود که کمی خاکستر تولید میکنند.

5-بخاری های گازی : این دسته از بخاری ها برای تولید گرما از گاز طبیعی یا مایع استفاده میکنند. نوع سوخت مصرفی این بخاریها (مایع یا طبیعی ) به محل زندگی شما بستگی دارد.

 

بخاری های گازی به سه دسته تقسیم میشوند :

  1. بخاری گازی مستقل
  2. بخاری گازی دیواری
  3. چوب های گاز و واحدهای مستقل که شبیه اجاق های چوبی هستند.

بخاری های گازی یا دارای پشته دودکش هستند که برای تهویه ضروری اند ویا بدون منفذ میباشند که در هر جای خانه قابل نصب میباشندو به تهویه نیازی ندارند.

هنگام خرید بخاری گازی سه نکته ی مهم را در نظرداشته باشید این نکات بسته به محل سکونت شما متغیر میباشند :

  • در دسترس بودن سوخت
  • هزینه ی سوخت
  • منابع انرژی

بخاری ساختمانی گاراژ و فروشگاه : این دسته از بخاریها مخصوص مکان های بدون برق که محل ساخت و ساز هستند و گاراژها یا فروشگاه ها هستند. در جاهایی که از مقیاس بزرگتری برخوردارهستند از بخاری هایی به نام اژدر یا سمندر استفاده میشود.انرژی سوخت مصرفی این دسته از بخاریها گاز طبیعی, پروپان,نفت سفید و یا برق میباشد.

انواع بخاری گازی :

  1. بخاری دودکش دار
    دودکش لوله ای برا ی خروجی و تخلیه ی گاز از بخاری و شومینه میباشد که به دلیل تهویه ی بخار  در اتاق خیلی مهم هستند.
  2. بخاری بدون دودکش
    قابل حمل بودن ویژگی بارز این دسته بخاری هاست. این بخاری ها در مصارف خاص قابل استفاده هستند اما مشکلات خاص خود را دارا  میباشند پس در خرید این بخاری ها دقت کنید.

مزایای بخاری بدون دودکش(قابل حمل)

1-جابه جایی راحت

2-اجرا ونصب آسان

3-سرعت در تولید گرما (25 مگاژول در ساعت )

4-بسیار کارآمد (90 درصد گاز را به گرما تولید میکند)

5-ایمنی (در مدل های مدرن در صورت بروز مشکل خاموش میشود )

معایب بخاری گازی بدون دودکش :

1-در بخاری ها ی بدون دودکش گازها و بخارهای اضافی از اتاق خارج نمی شوند و این برای مبتلایان به آسم , آلرژی و مشکلات تنفسی میتواند خطرنا باشد.

2-قرار دادن بخاری بدون دودکش در فضاهای کوچک , اتاق خواب, حمام یا فضاهایی که در آن لوازم قابل احتراق موجود باشد ریسک بزرگی میباشد.

اگر قصد خرید بخاری بدون دودکش را دارید پست معایب بخاری بدون دودکش را به خوبی مطالعه نموده وسپس بخاری خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بخاری گازی

1-واحدهای سنجش حرارت : این درجه ها که بی تی یو نام دارند گرمای دستگاه را اندازه گیری میکنند. این درجه بندی مشخص میکند که بخاری چه فضایی را بدون هیچ مشکلی گرم میکند.

2-تنظیمات متغیر: این تنظیمات امکان اندازه گیری میزان گرما ومصرف انرژی را به شما میدهد تا در فضاهای کوچک تر یا زمان هایی که هوا گرم تر است بخاری را کم کرده و مصرف سوخت را کاهش دهید.

3-دمنده های داخلی : این دمنده ها بر اساس نوسانات گرمای محیط , گرمایش خود را به طور یکنواخت در فضا توزیع میکند که در مصرف انرژی سوخت بسیار موثر است.

4-ویژگی های ایمنی داخلی : شرط اول استفاده در همه ی وسایل برقی , گازی ایمنی میباشد. بخاری هاییی که به طور خودکار خاموش میشوند و محافظ های حرارتی دارند مشتری پسند تر و ایمن تر هستند.

5-چه سایزی را باید انتخاب کرد : قبل از خرید بخاری اندازه ی بخاری مورد نظرتان را بسنجید زیرا اندازه ی بخاری در هزینه ی خرید و تولید گرما تاثیر مستقیم دارد و با این کار از هزینه های اضافی جلوگیری میکنید.

نکات کاربردی دیگر

1-نوع تابش خورشید به اتاق  مستقیم است یا نه

2-اندازه ی پنجره ها و نوع پرده ها

3-دیوارهای عایق بندی شده در سنجش هوای اتاق موثر است

4-پنجره های دو جداره در سنجش  هوای اتاق موثر است

5-منطقه ی اب و هوایی تاثیر بسزایی در انتخاب بخاری دارد

 

دستگاه کولر-بخاری

دستگاه کولر-بخاری دستگاهی با عملکردهای متفاوت چون  کولر, بخاری, فن هیتربرقی , تصفیه ی هوا و رطوبت ساز است که با داشتن فیلتر قابل شستشو, مانع ورود گرد و خاک درون دستگاه میشود. این دستگاه با داشتن عملکرد یون سازی دارای قابلیت تصفیه کنندگی, و با داشتن مخزن اب , قابلیت مرطوب کردن هوای محیط را نیز داراست به همین خاطر به افراد حساس به آلودگی های جوی توصیه میشود.

این دستگاه جریان هوای خوبی را ایجاد میکند که برای گرم کردن فضاها ی متوسط  و کوچک مناسب میباشد.

توصیه میکنیم اگر قصد خرید هر نوع بخاری گازی را دارید حتما زنگ خطر مونوکسید کربن را نیز نصب کنید. زمان هایی که بخاری دچار نقص شود این وسیله با خامموش کردن مقادیر خطرناک گاز کشنده , میتواند جان شما را نجات دهد.

جهت تعمیر کولر بخاری خود با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *