تعمیر مایکروویو ال جی

تعمیر مایکروویو ال جی در کیان سرویس


مایکروویو جزء ضروری هر آشپزخانه مدرن است که امکان پخت سریع، آسان و راحت را فراهم می کند. مایکروویو ها با صرفه جویی در زمان، روش های راحت برای پخت، گرم کردن و یخ‌زدایی غذاها را در اختیار ما قرار می‌دهند. مایکروویو به یک عنصر اصلی در صنعت لوازم خانگی تبدیل شده است. اگرچه خرید مایکروویو مانند خرید یک وسیله بادوام خانگی نیست، اما ممکن است تا یک دهه را با این دستگاه سپری کنید و روزانه از آن استفاده کنید – بنابراین انتخاب یک مدل خوب مناسب شرایط و نیازتان بسیار حائز اهمیت میباشد. در ادامه، ما برای راهنمای خرید مایکروویو،  ویژگی های مختلف یک مایکروویو را بررسی کرده ایم که حتما موقع خرید به کارتان خواهد آمد.

راهنمای خرید مایکروویو بلک اند دکر و تعمیر

نکات مهم قبل از خرید مایکروویو

  1. توان
  2. ظرفیت
  3. نوع مایکروویو
  4. تنظیمات و برنامه ها
  5.  فناوری و طراحی مایکروویو

1-توان مایکروویو

توان مایکروویو با وات اندازه گیری میشود و از 800 تا 1500 وات متغیرند. هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، دستگاه امواج بیشتری برای پخت ساطع میکند و قدرت و سرعت پخت مواد غذایی بیشتر میشود .

2-ظرفیت مایکروویو

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید مایکروویو ، اندازه ی آن میباشد. مایکروویوها از حدود 20 لیتر تا 44 لیتر متغیر هستند و انتخاب شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • هدف : بیشترین استفاده ی شما از یک دستگاه مایکروویو چیست؟ گرم کردن یا یخ زدایی؟ آیا برای پخت غذای زیاد از آن استفاده می کنید؟ خانواده شما چند نفره است؟ آیا به طور منظم از آن استفاده می کنید؟
  • نوع : به جایگاهی که برای آن در نظر گرفته اید، روی پیشخوان آشپزخانه  یا یک فضای توکار کابینتی
  • فضای آشپزخانه ی خود : به مقدار فضای شما در آشپزخانه بستگی دارد
  • چقدر در روز از مایکروویو استفاده میکنید : آیا بیشتر برای یخ زدایی و گرم کردن غذا از آن استفاده میکنید یا برای تهیه ی انواع غذا …

 برای خانواده ها با اندازه های مختلف، ظرفیت های متفاوت وجود دارد. هر چه خانواده ی شما بزرگتر باشد و انتظارات بیشتری از مایکروویو داشته باشید، به ظرفیت بیشتری نیاز خواهید داشت.

راهنمای خرید مایکروویو

انواع ظرفیت

  • ظرفیت 15 تا 20 لیتر

ظرفیت استاندارد مایکروویو 15 تا 20 لیتر میباشد. مایکروویوهای زیادی در این سایز در بازار وجود دارند. اگر یک خانواده بین دو تا چهار نفر هستید و از کاربردهای ساده ی مایکروویو چون گرم کردن و یخ زدایی  استفاده می کنید، این سایز مناسب خانواده و نیاز شما خواهد بود.علاوه براین در صورت مشکل کمبودجا در آشپزخانه، مایکروویوهای کامپکت تر زیادی در این سایز و ظرفیت در بازار خواهید یافت.

  • 21 تا 30 لیتر

این مدلها یک مدل از مدل های ظرفیت استاندارد مایکروویو بالاتر هستند. مایکروویوهای گریل و  پخت ترکیبی در این محدوده ظرفیتی وجود دارند. ظرفیت اضافه، آنها را برای استفاده های پیچیده تر و غذاهای بزرگتر ایده آل می کند. و برای یک خانواده دو تا چهار نفره بسیار ایده ال میباشد.

  • 25 تا 30 لیتر

بیشتر مایکروویوها در این ظرفیت تولید می شوند. این محدوده ظرفیت، مناسب یک خانواده ی چهار تا شش نفری میباشد. با داشتن مایکروویو در این ظرفیت، فضای کافی برای گرم کردن چندین نوع غذا همزمان با هم را خواهید داشت.

  • 32 لیتر به بالا

این مایکروویوها دارای بیشترین ظرفیت میباشند. آیا درخانواده ی پر جمعیتی زندگی میکنید و به غذاهای جدید و متنوع علاقه دارید؟ بسیاری از مایکروویوهای گریل دار و پخت ترکیبی با این ظرفیت در بازار وجود دارند که نیاز شما را برآورده خواهند کرد که مناسب نیازهای یک خانواده چهار تا شش نفره میباشد.

3- انواع مایکروویو

مایکروویوهای معمولی

  • این نوع مایکروویو، برق را به امواج مایکروویو تبدیل و باعث گرم شدن غذا می شود.
  • سریع و کارآمد است.
  • دارای برنامه های پخت و برنامه های از پیش تنظیم شده برای سهولت در کار.

مایکروویوهای کانوکشن دار

  • به عنوان فر مایکروویو نیز شناخته می شود زیرا مایکروویو و پخت با فن (کانوکشن) نیز هستند، دارای یک المنت گرم کننده و فن میباشد که برای پخت سریع تر و یکنواخت تر، هوا را در اطراف غذا به گردش در می آورد.
  • دارای تنوع بیشتر در پخت و پز بوده و نه تنها در مایکروویو، بلکه در مدل فن دار، پخت، ترد کردن، کباب کردن و قهوه ای کردن را نیز ممکن میسازد.

مایکروویو گریل دار

مایکروویو های گریل دار می توانند هر کاری که یک مایکروویو معمولی انجام می دهد را انجام دهند و همچنین قادر به گریل کردن غذاها میباشند. بیشتر آنها به یک موتور جوجه گردان متصل هستند که می توانند یک مرغ درسته را سرخ کنند یا روی غذا را گریل کنند.

4-تنظیمات و برنامه ها

برنامه های پخت اتوماتیک

بسیاری از مایکروویوها مجهز به حالت های پخت از پیش تعیین شده (منو های آماده) هستند و برای پخت خودکار یک غذا فقط باید یک دکمه را فشار دهید. به عنوان مثال، بسیاری از مایکروویوها دارای دکمه «پاپ کورن» هستند که تنها با فشار دادن یک دکمه ذرت شما می پزد. این گزینه برای گرم کردن غذاهای معمولی در مایکروویو مفید میباشد، فقط کافیست مطمئن شوید که زمان پخت پیش فرض مایکروویو برای غذای شما مناسب است یا خیر. سایر تنظیمات رایج عبارتند از: پیتزا، سیب زمینی پخته، نوشیدنی، شام یخ زده و گرم کردن مجدد.

پخت با فن یا کانوکشن

یک فن کانوکشن که در پشت مایکروویو نصب شده است، گرما را در اطراف غذا به گردش در می آورد تا غذاها سریعتر و یکنواخت تر بپزد. مایکروویو های دارای فن کانوکشن گران تر از نوع بدون فن میباشند. فن گردش هوا برای زمان هایی که پخت طولانی تر است و می خواهید همه نقاط گوشت یا هر غذایی یکسان پخته شود کارآیی دارد.

سرخ کردن یا گریل

گریل کردن معمولاً توسط المنتهای حرارتی که در بالای سقف مایکروویو قرار دارد انجام می شود.از این قابلیت برای طلایی کردن روی غذا پس از پخت استفاده میکنند و بسیار کارآمد و مفید است.

منوی پخت خودکار   

این قابلیت برای پخت سریع و ایده آل میباشد. اما با این ویژگی منوی پخت خودکار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع غذایی را که می خواهید بپزید، مشخص کنید، بسته به وزن غذا، مایکروویو به طور خودکار توان و زمان مناسب برای پخت آن مواد را تنظیم می کند.

یخ زدایی

از این قابلیت برای آب کردن مواد منجمد و گرم کردن آنها استفاده میشود. برنامه ی یخ زدایی حالت های مختلفی دارد و برای یخ زدایی گوشت ، مرغ ، مواد منجمد مایع و دیگر غذاها، حالت های مختلف یخ زدایی متفاوت به کار برده میشود.

قفل کودک 

 اگر در خانه کودک خردسال دارید این قابلیت بسیار به کارتان می آید. قفل کودک با یک کد فعال می شود که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل عمل خواهد کرد.

تمیز کردن خودکار (easy clean)

برخی مایکروویو ها دارای قابلیت تمیز کنندگی حرارتی خودکار میباشند و بدون استفاده از هیچ شوینده ای قادر به تمیز کردن خودکار دستگاه میباشند. و در برخی قابلیت بخارشوی خودکار وجود دارد و با فشردن یک دکمه فعال میشود.

قابلیت شروع با تاخیر

با خرید مایکروفر هایی با این  قابلیت شما قادر خواهید بود دستگاه را در زمان مد نظر خود تنظیم کنید. مثلا برای صبح زود که شما خوابید تا بیدار شوید یا برای زمان هایی که در منزل نیستید پیش از رسیدنتان غذا آماده شود شما میتوانید مواد غذایی را از قبل درون مایکروویو قرار داده و آن را برای زمان مورد نظرتان تنظیم کنید.

قابلیت بخار پز کردن در مایکروویو

این قابلیت بیشتر در مایکروویو های مدل بالا و پیشرفته چون سولاردم وجود دارد. و شما با قرار دادن گوشت و سبزیجات در ظرف مخصوص بخارپز و فشردن دکمه ی بخارپز، میتوانید سبزیجات و گوشت بخارپز تهیه کنید.

قابلیت درست کردن پاپ کورن در مایکروویو

برخی از مایکروویو ها قابلیت پخت ذرت را دارند وشما با فشار دادن یک دکمه پاپ کورن پخته و داغ تحویل خواهید گرفت.

5 تا از بهترین مارک های مایکروویو

1-بهترین مایکروویو توشیبا مدل EM131A5C-SS  مکعبی 1.2 فوت

جزییات محصول:

اندازه: 17.14 x 20.51 x 12.83 اینچ
ظرفیت: ۱.۲ فوت مکعب
قدرت: ۱۱۰۰ وات
گارانتی: ۱ سال

2-بهترین مایکروویو ارزان قیمت مایکروفر مدل Galanz GLCMKA07BKR-07

جزییات محصول:

اندازه: 13.8 x 17.9 x 10.3 اینچ
ظرفیت: ۰.۷ فوت مکعب
قدرت: ۷۰۰ وات
گارانتی: ۱ سال

3-بهترین مایکروویو مدل SplurgeCuisinart CMW-110 مایکروویو با سنسور پخت و فناوری اینورتر

جزییات محصول:

اندازه: 20.2 x 16.9 x 12.1 اینچ
ظرفیت: ۱.۱ فوت مکعب
توان: ۱۰۰۰ وات
گارانتی: ۳ سال

4-بهترین مایکروویو کوچک Black+Decker EM720CB7 0.7 Cu. Ft. مایکروفر دیجیتال

جزییات محصول:

اندازه: ۱۳ در ۱۷.۳ در ۱۰.۲ اینچ
ظرفیت: ۰.۷ فوت مکعب
قدرت: ۷۰۰ وات
گارانتی: ۱ سال

5-بهترین اجاق مایکروویو کانوکشن با ظرفیت ۱.۰ فوت مکعب مایکروویو رومیزی کانوکشن با سرخ کردن هوا

جزییات محصول:

اندازه: 16.6 x 20.6 x 11.88 اینچ
ظرفیت: ۱ فوت مکعب
قدرت: ۱۰۵۰ وات
گارانتی: ۱ سال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *