تعمیر پنکه فلر

تعمیر پنکه فلر


پنکه، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار برای خنک کردن محیط کار و خانه میباشد. برخی از افراد هستند که با وجود انواع اسپیلت ها ، کولر ها و سایر وسایل سرمایشی باز هم ترجیح می دهند تا برای خنک شدن  و همچنین متعادل کردن هوا از پنکه ها استفاده کنند . برندها و مدل های فراوان پنکه در بازار، شما را در انتخاب پنکه ی مورد نظرتان سر در گم میکند. ما در کیان سرویس  شما را با انواع برند و مدل پنکه، ویژگی های پنکه ی خوب و … آشنا میکنیم.

انواع پنکه و ویژگی های انها

  • پنکه ی رو میزی : دارای پایه ای کوتاه می باشد حداکثر ارتفاع این پنکه ها به 70 سانت می رسد ،  وزن سبک و حمل و نقل آن آسان است،البته میزان قدرت پرتاب باد در این پنکه ها به نسبت کمتر از مدل های دیگر می باشد.
  • پنکه ی ایستاده : پنکه ی ایستاده نیز روی زمین قرار میگیرد.جدیدتر از پنکه ی رو میزی میباشد چرا که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد به این معنا که می توانیم ارتفاع آن را کوتاه کرده به عنوان پنکه رومیزی استفاده کنیم اما در کل  امکانات بیشتری داشته و طیف باددهی بالاتر و قویتری دارد.تعمیر پنکه فلر
  • پنکه ی بدون پره : این دسته از پنکه ها ایمنی بیشتری دارند اما کارای آنها کمتر است. در پنکه بدون پره یک فن قوی وجود دارد که هوا را مکش می‌کند و با قدرت از حلقه‌ای که در بخش بالایی قرار دارد خارج می‌کند. این هوا به دلیل فشار و قدرت زیاد باعث خنک شدن محیط می‌شود.پنکه بدون پره
  • پنکه ی رطوبت ساز :یا پنکه مه پاش بهترین گزینه برای فضاهای باز و نیمه باز و بسته مانند باغ ، سالن ، سینما و رستوران ، مساجد و خانه می باشد. البته قابل ذکر است که  برخلاف تصور باعث خیس شدن نمی‌شود چون ذرات آب تولید شده خیلی کوچک هستند و زود تبخیر می شوند. این نوع پنکه علاوه بر اینکه ذرات آب را به محیط پخش می کند می تواند مواد ضد عفونی کننده یا خوشبو کننده را در محیط پخش کند و گرد و غبار و بوی نامطبوع را کاهش می دهد
  • پنکه ی دیواری : این دسته از پنکه ها به دیوار نصب میشوند به همین جهت، فضای کمتری در خانه اشغال میکند و مناسب خانه های کوچک و نقلی میباشد، البته لازم به ذکر است در حال حاضر بسیاری از پنکه های ایستاده قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارا میباشند.
  • پنکه ی سقفی : از مزیت های این نوع پنکه ها استفاده بهینه از فضاهای کوچک می باشد . در نظر داشته باشید که نوع سقفی نسبت به انواع دیگر پنکه، صدای بیشتری ایجاد می‌کند. پنکه سقفی برای محیط‌های ‎گرم و مرطوب و معتدل مناسب است و در مکان های ییلاقی جایگزین کولر می باشد. مدل‌های سقفی علاوه بر تولید هوای خنک، در خارج کردن آلاینده‌ها از محیط هم موثر هستند. پره پنکه‌های سقفی از دو جنس فلز یا پلاستیک هستند. فلز هوای خنک‌تری می‌دهد اما صدای بیشتری دارد ولی ماندگارتر نیز است. پنکه با پره پلاستیکی، سبک‌ و کم حجم‌ است.پنکه سقفی

نکات پیش از خرید پنکه

  1. سایز پنکه : پنکه های موجود در بازار قطری بین 8 تا 16 اینچ دارند. اندازه ی پنکه ای که میخواهیم بخریم به اندازه ی فضای مد نظرمان بستگی دارد. هرچه فضای شما بزرگتر باشد پنکه ی بزرگتری باید خریداری کنید و حتی میتوانید برای فضاهای خیلی بزرگ، از چند پنکه استفاده کنید.
  2. ظاهر پنکه : ظاهر و زیبایی اولین چیزیست که چشم مشتری را به خود جلب میکند. تنوع بالایی از رنگها و طرح های مختلف پنکه در بازار وجود دارد که به شما امکان خریدی مناسب و هماهنگ با اثاث منزلتان را میدهد.
  3. میزان صدای پنکه : یکی از فاکتورهای مهم قبل از خرید پنکه، میزان صدای پنکه میباشد. پنکه های خانگی صدای کمی دارند و با افزایش سرعت پنکه، صدای آن نیز بیشتر میشود. توصیه میکنیم پنکه های ایستاده بخرید زیرا صدای آن کمتر از نمونه های رو میزی میباشد. اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که پنکه ای که قرار باشد از قدرت موتور خوبی برخوردار باشد قطعا دارای کمی صدا میباشد .
  4. تعداد پره های پنکه : هرچه تعداد پره های پنکه بیشتر شود، میزان باددهی نیز افزایش می یابد. این مورد تنها درباره ی پنکه های پره دار صدق میکند زیرا برخی از پنکه ها بدون پره میباشند.
  5. ایمنی و استاندارد : یکی از نکات مهم قبل از خرید پنکه، ایمنی و استاندارد میباشد. پنکه های بدون فن ایمنی بیشتری نسبت به پنکه های فن دار دارا میباشند. پنکه های فن دار باید لایه ی محافظ فن استاندارد داشته باشند.
  6. قابلیت شست و شو و نظافت : پنکه ها جزو دستگاه هایی هستند که بر روی آن ها گرد و غبار زیادی می نشیند، یکی از فاکتورهای مهم قبل از خرید پنکه این است که قطعات براحتی از هم جدا و روی هم سوار شوند که در نظافت تاثیر بسزایی دارد.
  7. گارانتی و خدمات پس از فروش : یکی از فاکتورهای مهم قبل از خرید هر وسیله ی برقی گارانتی و مدت زمان آن میباشد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی پس از خرید, از نمایندگی کالایتان برای حل مشکل کمک بگبرید.
  8. استحکام پنکه : پنکه ای بخرید که از استحکام بالایی برخوردار باشد و با ضربه و تکان براحتی زمین نخورد مخصوصا اگر کودک خردسال یا حیوان خانگی در منزل دارید.
  9. جنس پره : پنکه ای بخرید که پره های فلزی دارد زیرا پره های فلزی هوا را با قدرت بیشتری نسبت به پره های پلاستیکی جریان میدهند البته به این نکته توجه داشته باشید که پره های فلزی صدای بیشتری نسبت به پره های دیگر دارند .
  10. حمل و نقل آسان : پنکه های رومیزی و ایستاده براحتی قابل حمل هستند و وجود دستگیره و وزن سبک، حمل و نقل آنها را آسانتر میکند. برخی پنکه های ایستاده دارای چرخ هستند و به همین سبب جابه جایی آنها آسانتر از پنکه های بدون چرخ میباشد.
  11. محافظ پره : یکی از فاکتورهای مهم قبل از خرید پنکه، محافظ پره میباشد. اگر کودک خردسال در منزل دارید حتما پنکه ای بخرید که محافظ پره ی آن به گونه ای باشد که انگشت به درون آن نفوذ نکند.
  12. زاویه و ارتفاع پنکه : پنکه ای بخرید که جهت و ارتفاع آن قابل تنظیم باشد زیرا در بهبود جریان هوا موثر میباشد. از آنجایی که قطعات متحرک آسیب پذیر تر هستند، پنکه ای انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا قطعات آن براحتی خراب نشوند.
  13. پنکه های تایمر دار : پنکه های تایمر دار این امکان را به شما میدهد که هر وقت دلتان میخواهد پنکه به طور خودکار خاموش شود.
  14. صفحه ی نمایش : اکثر پنکه های جدید دارای صفحه ی نمایش بوده و کمک میکند شما حالت و سرعت پنکه را انتخاب کنید.
  15. ریموت کنترل : تنظیم و کنترل هر وسیله ای از دور مطلوب و خوشایند هر فردی میباشد. تنظیم حالت و سرعت پنکه از دور، کار شما را راحت و دلچسب میکند. اغلب ، بهترین مارک پنکه ایستاده دارای ریموت هستند .

بهترین پنکه ایستاده در بازار کدام است ؟

نکته ای که وجود دارد این است که اکثر افراد ترجیح میدهند تا با قیمت مناسب بهترین مدل پنکه ایستاده و پرفروش ترین پنکه را خریداری کنند . برای خرید بهترین پنکه ایستاده لازم است تا بهترین مارک ها را بشناسید و پس از بررسی بهترین مدل های و شناخت آنها می توانید بر اساس نیاز خود بهترین پنکه را با توجه به شرایط مالی خود خریداری کنید.

بهترین برندها و مدل های پنکه

  • رطوبت ساز مدیا FS4013QR

مشخصات :

قابلیت تنظیم ارتفاع : دارد

ریموت کنترل : دارد

تایمر : دارد

تعداد پره : 3

جنس پره : پلاستیک

وزن : 8 kg

توان مصرفی : 100 W

سایر امکانات : تولید یون ، سیستم دفع حشرات موذی، مجهز به تانک آب 1/8 لیتر، قابلیت ایجاد رطوبت تا 10 ساعت، تنظیم نوع وزش

  • پنکه ی مدیا FS4015QR

مشخصات :

قابلیت تنظیم ارتفاع : دارد

ریموت کنترل : دارد

تایمر : دارد

تعداد پره : 5

جنس پره : پلاستیک

وزن : 7/5 kg

توان مصرفی : 55 W

حجم باددهی : 56 متر مکعب

سایر امکانات : خاموشی خودکار، تنظیم سرعت در سه حالت، نمایشگر LED، تنظیم نوع وزش

  • پنکه ی پارس خزر FSR-ADO

مشخصات :

قابلیت تنظیم ارتفاع : دارد

ریموت کنترل : دارد

تایمر : دارد

تعداد پره :9

جنس پره : پلاستیک

وزن : 8/35KG

توان مصرفی : 60 W

حجم باددهی : 56 متر مکعب

سایر امکانات : دارای موتور مجهز به فیوز حرارتی، قابلیت تنظیم آسان زاویه  وزش باد، تنظیم گردش افقی قابل کنترل از راه دور، نشان استاندارد ایمنی، دارای ریتم جهت تغییر دور پروانه یه طور خودکار

  • پنکه ی فلر EF 5001

مشخصات :

قابلیت تنظیم ارتفاع : دارد

ریموت کنترل : ندارد

تایمر : دارد

تعداد پره :5

جنس پره : پلاستیک

وزن : 8 KG

توان مصرفی : 50 W

حجم باددهی : 50 تا 76 متر مکعب بر دقیقه

سایر امکانات : میزان صدا 60 دسی بل، سه سرعته و تعداد چرخش در دقیقه : 950 دور در دقیقه

  • پنکه ی تولیپس مدل SF404R

مشخصات :

قابلیت تنظیم ارتفاع : دارد

ریموت کنترل : دارد

تایمر : دارد

تعداد پره :4

جنس پره : پلاستیک

سایر امکانات : بازه تایمر، دارای شدت های باد کند ، متوسط، تند و حالت خواب و چرخش 180 درجه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *