تعمیر مایکروویو ال جی

تعمیر مایکروویو ال جی در کیان سرویس


آیا قصد خرید مایکروفر، مایکروویو یا سولاردام دارید ولی نمی‌دانید کدام را بخرید و یا نمی دانید هرکدام چه کارایی هایی دارند، ما در این مطلب آموزشی به طور کامل ساده و مفید برای شما توضیح می‌دهیم که هر کدام چه کارایی هایی دارند تا شما راحت تر انتخاب‌تان را انجام دهید.

تفاوت مایکروویو و سولاردام و مایکروفر

انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام برای پخت انواع مواد غذایی، یخ زدایی، گرم کردن غذا، گریل کردن مواد غذایی و … کاربرد دارند. سرعت پخت و پز در این دستگاه ها بسیار بالا بوده و امکان تعیین زمان و برنامه مشخص برای پخت انواع غذا را نیز دارند. این دستگاه ها هر کدام قابلیت ها ی خود را دارا میباشند که در ادامه به بررسی آنها و تفاوت های آنها میپردازیم.

مایکروفر (ماکروفر) چیست؟

مایکروفر دستگاه چند منظوره‌ای است که به وسیله مگنترون  و یک المنت کار می‌کند. مایکروفرها با استفاده از المنت های گرمایشی سبب پخت غذا در یک محیط بسته و دمایی یکنواخت به تمامی قسمت های غذا میشود. ساده ترین ماکروفرها با گاز کار میکنند و دمای آن بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد تنظیم میشود تا پخت تمامی قسمت های غذا به طور یکنواخت انجام شود. مایکروفر یک فر کوچک و جمع‌وجور است که می‌تواند جایگزین فرهای اجاق گازها شود. پس اگر اجاق گاز شما رومیزی است و فر ندارد، می‌توانید از مایکروفر استفاده کنید.

 مایکروویو (ماکروویو)چیست؟ 

مایکروویوها با استفاده از تابش امواج اقدام به گرم کردن و پخت و پز می کنند. ماکروویو دارای امواجی با طول موج کوتاه میباشد که بخشی از طیف الکترومغناطیس را چون پرتوهای نور قابل رویت تشکیل می دهد. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که تنها در صورت بسته بودن درب دستگاه امواج تولید می‌شود و به محض باز شدن درب، امواج متوقف می‌شود. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پخت انواع غذاها استفاده می کنند و این امواج در زمان برخورد با یک ماده منعکس، جذب و یا منتشر می شوند. مواد فلزی این امواج را منعکس می نمایند، مواد غیر فلزی همچون پلاستیک و شیشه این امواج را از خود عبور می دهند (پس نباید از این وسایل در مایکروویو استفاده نمود). و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می نمایند.

مایکروویو گریل دار

امروزه دستگاه هایی که با عنوان ماکروویو عرضه می شوند علاوه بر لرزاننده ی امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می گیرند و این دستگاه ها را با نام مایکروویو گریل دار می شناسند.

 

تفاوت مایکروفر و مایکروویو

 تفاوت مایکروویو و مایکروفر این است که در مایکروویو فقط از اشعه برای پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی استفاده می‌شود ولی در مایکروفر هم از اشعه و هم از المنت استفاده می‌شود که کارایی بالاتری دارد.

مایکروفر با داشتن المنت گرمایی، غذا را به طور کامل گرم کرده و در اصطلاح غذا کاملا مغز پخت می شود. در حالی که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم تر درست می کند.

سولاردام چیست؟

سولاردام دستگاهی است که با استفاده از گریل تابشی و امواج گرمایی به صورت همزمان اقدام به پخت مواد غذایی می نماید. اگر دوست دارید غذاهای شما نرم و آبدار باشد حتما یک دستگاه سولاردام تهیه کنید زیرا سولاردام آب مواد غذایی را تبخیر نمی کند و غذا دیگر خشک و سفت نمی شود.

سولاردام ترکیبی از فن آوری مایکروویو و امواج نوری میباشد. سولاردام همان دستگاه مایکروویو میباشد با این تفاوت که سیستم جدیدی به نام المنت های نوری به آن اضافه شده است. در سولاردام این امواج نوری گرمای بسیار بالایی را از خود منتشر میکند. در کف محفظه سولاردوم ، سیستم مگاهیتر وجود دارد که امواج نورانی و گرمایی را از قسمت زیرین به مواد غذایی می تاباند و سبب گریل شدن و خوب پخته شدن مواد غذایی می شود . از آنجاییکه محفظه پخت سولاردام دایره شکل میباشد امواج نوری و گرمایی، بهتر به همه جای مواد غذایی تابانده میشود.

این دستگاه مجهز به عملکرد کانوکشن می باشد. کانوکشن در سولاردام  غذای شما را با 4 برابر سرعت و یا حتی بیشتر نسبت به اجاق گاز معمولی گرم می کند. با استفاده از سولاردام  گرم کردن ، یخ زدایی و پخت برخی از غذاها را نیز میتوان انجام داد.

مزایای سولاردام

 

تعمیر مایکروویو فلر اسنوا

  • سولاردام،  آب مواد غذایی را تبخیر نمی کند و غذا دیگر خشک و سفت نمی شود.
  • سولاردام، ویتامین ها و و املاح معدنی مواد غذایی را از بین نمیبرد بنابر این غذایی که در سولاردام تهیه میشود از سلامت، کیفیت و طعم بهتری برخوردار میباشد.
  • سولاردام،  در کوتاه ترین زمان ممکن به سرعت گرم می شود سرعت پخت آن ها نسبت به یک مایکروویو معمولی بالاتر میباشد، از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن میتوان بهترین غذاها را در ان تهیه کرد.

معایب سولاردام

مواد غذایی که در برابر اشعه ها پخته می شوند علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هستند

  • هر نوع ظرفی را نمیتوان درون سولاردام ها قرار داد .
  • این نوع دستگاه ها پر مصرف هستند در صورت استفاده از آنها باید هزینه های ناشی از مصرف برق را در نظر بگیرید .
  •  غذایی که در سولاردام ها پخته میشود باعث افزایش سطح کلسترول ، و کاهش هموگلوبین می شود .

مایکروویو،مایکروفر یا سولاردام

  •  در مایکروویو تنها  امواج مایکروویو عمل پخت را انجام می‌دهد و در مایکروفر علاوه بر امواج از المنت‌های معمولی برای پخت و پز و گریل استفاده می‌شود اما در سولاردام ترکیب امواج مایکروویو و امواج گرمایشی نور است که عمل پخت وپز را  انجام می‌دهد.
  • این ترکیب در سولاردام موجب می‌گردد تا دمای ماده غذایی تنها در ۵ دقیقه به ۳۲۰ درجه برسد.
  •  سرعت گرم شدن در سولاردام  سه برابر مایکروفر‌های المنتی معمولی و  ۱٫۵ برابر مایکروویو می باشد.
  •  سرعت بالای پخت در سولاردام موجب می‌شود تا مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ شده و غذا مغذی‌تر و خوش طعم‌تر گردد.
  •  ما به شما پیشنهاد میکنیم مدلی را انتخاب کنید که هم اشعه، هم المنت داشته باشد چون کارایی کامل و پخت‌های متنوع را می‌توانید داشته باشید.

5 تا از بهترین مدل های مایکروویو سری سولاردام

 

  • مایکروویو سامسونگ مدل 3513

. ظرفیت : 23 لیتر

. پهنا :  ۴۸۰ میلی‌متر

. عمق : ۳۹۰ میلی‌متر

. ارتفاع : ۳۶۰ میلی‌متر

  • مایکروویو سامسونگ مدل 3513

. پهنا : ۳۷۰ میلی‌متر

. عمق : ۳۷۴ میلی‌متر

. ارتفاع : ۲۷۵ میلی‌متر

. ظرفیت : ۲۳ لیتر

 

  • مایکروویو سامسونگ مدل MG402MADXBB

. پهنا : ۴۵۹ میلی‌متر

. ظرفیت : 40 لیتر

. عمق : ۳۱۳ میلی‌متر

. ارتفاع : ۵۵۵ میلی‌متر

  • مایکروویو سامسونگ مدل GE402TB

. پهنا : ۵۵۵ میلی‌متر

. عمق : ۳۱۳ میلی‌متر

. ارتفاع : ۴۵۹ میلی‌متر

. ظرفیت : ۴۰ لیتر

  • مایکروویو سامسونگ مدل GE402

. پهنا : ۵۵۵ میلی‌متر

. عمق : ۴۹۵ میلی‌متر

. ارتفاع : ۳۱۳ میلی‌متر

. ظرفیت : ۴۰ لیتر

خدمات تعمیرات لوازم برقی آشپزخانه و منزل در کیان سرویس مرجع تخصصی تعمیرات با خدمات زیر انجام می شود :

– گارانتی اصالت قطعات
استفاده از قطعات با کیفیت
– گارانتی تعمیرات
60 روز ضمانت تعمیر
– سرعت در خدمات
انجام خدمات تعمیر و سرویس در کمترین زمان
– متخصصان با تجربه
سالها خدمت و تجربه صادقانه
– قیمت مناسب
تعرفه خدمات تعمیر مناسب
– پیک رایگان
مخصوص شرق تهران و یک طرفه رایگان برای دیگر مناطق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *