راهنمای خرید بخاری بدون دودکش

راهنمای خرید بخاری بدون دودکش


انواع بخاری گازی

بخاری های گازی به دو صورت دودکش دار و بدون دودکش تولید و عرضه می گردد. امروزه ظاهر خانه و وسایل آن برای ما اهمیت خاصی دارد و ترجیحا برای نمای دکوراسیون خانه بخاری های بدون دودکش طرفدارهای خاصی پیدا کرده اند.

در بخاری ها فرآیند گرما بعد از اینکه شیر گاز را باز می کنیم وارد محفظه شعله شده و با اکسیژن فراوانی که از محیط می گیرد ترکیب شده و با جرقه شعله تولید می شود که این شعله باعث گرم شدن می شود ولی باید در نظر داشت گاز خطرناک مونوکسید کربن تولید می شود. در بخاری های دودکش دار اکسیژن از محیط گرفته می شود ولی گاز دی اکسید کربن تولید شده به واسطه دودکش به بیرون منتقل می گردد. بخاری های دودکش دار هم خطرات خود را دارد حتما باید استانداردهای لازم را داشته باشد و مسیر لوله دودکش تا کلاهک بررسی شود تا مسدود نباشد . حتما به این نکته توجه کنید از بخاری های دودکش دار تحت هیچ شرایطی بدون دودکش استفاده نکنید چون خطرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. این مسئله را در نظر داشته باشید که دودکش فقط گاز سمی مونوکسید کربن را به خارج از خانه هدایت می کند و اکسیژن محیط را تامین نخواهد کرد.

در بخاری های بدون دودکش نیز فرایند تولید گرما به همان صورت است فقط فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن ، شعله حاصله با راندامان بالاتر تولید کرده و سبب کاهش قابل توجه گاز سمی مونوکسید کربن خواهد شد. ما توصیه می کنیم در استفاده از بخاری های گازی بدون دودکش در محیط های بدون رفت و آمد که در ها و پنجره ها کاملا بسته می باشد استفاده نکنید .

بخاری گازی بدون دودکش

سیستم ایمنی بخاری گازی بدون دودکش (ODS) چیست؟

ترموکوبل در بخاری گازی بدون دودکش به دلیل آلیاژ بکار رفته در آن از حساسیت بیشتری در مقایسه با سایر ترموکوبل‌ها برخوردار است به‌نحوی‌که با کم شدن شعله، این قطعه وارد عمل می‌شود و بلافاصله جریان گاز قطع می‌شود.

مزیت های استفاده از بخاری گازی بدون دودکش

  • بخاری های گازی بدون دودکش توان گرمایشی بالاتری را نسبت به دیگر وسایل از جمله بخاری های گازی و کولرهای گازی دارند.
  •  در بخاری گازی بدون دودکش عملکرد سوخت کامل است و هیدروژن آزاد شده با اکسیژن محیط ترکیب‌شده و رطوبت ملایمی ایجاد می‌کند که مشکلات بخاری‌گازی معمولی را مرتفع کرده و از مزیت‌های این سیستم است.
  • در صورتی که اکسیژن محیط به زیر 18 درصد برسد بخاری گازی بدون دودکش خاموش می شود تا ایمنی محیط حفظ شود.
  • جابجایی و قابلیت حمل بسیار آسان
  • ابعاد کوچک و استاندارد آن و همچنین جای دادن در هر بخش از خانه
  • طراحی و دیزاین زیبای این بخاری ها

معایب استفاده از بخاری گازی بدون دودکش

  • عدم تهویه مناسب هوا
  • امکان خفگی و مرگبار بودن آن
  • رشد کپک و گرد و غبار در خانه

در انتها پیشنهاد می کنیم که در محیط های که رفت و آمد کم می باشد و در و پنجره باز نمی شوند و هوا رد و بدل نمیشود مانند اتاق خواب از این نوع بخاری برای حفظ امنیت جان مان استفاده نکنیم. بخاری های بدون  دودکش در محل کار که رفت و آمد صورت می گیرد ، در کافه ها ، سفره خانه ها و …. بسیار مناسب می باشد که علاوه بر اینکه از گرمای لذت بخش آن استفاده می کنیم خطری نیز تهدیدمان نمی کند.

ما در کیان سرویس اطلاعات لازم در مورد خرید بخاری گازی و نحوه کار این دستگاه را شرح دادیم حالا اگر به هر عنوان دستگاه بخاری گازی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشت می توانید از متخصصین مجرب در کیان سرویس مشورت بخواهید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *